Gerantis, de syndicus in digitale versnelling

Ook gebouwbeheer ontsnapt niet aan de verdere digitalisering. Gerantis wil onder de koepel van één merk de voordelen van lokale verankering combineren met centraal beheerde digitale diensten. Om dit merkverhaal handjes en voetjes te geven mocht ik met Marianne Goossens (brand designer) en Sven Moons (merkstrateeg) een nieuw webplatform op poten zetten, vertrekkend van een lege canvas… feest!

Begrijpen van de doelgroep adhv empathy mapping

Het was van het begin al duidelijk dat de website een klik moet maken bij een breed set van doelgroepen:

  • een particuliere eigenaar van een vastgoed wil zich informeren alvorens te kiezen welke syndicus hij zijn vertrouwen geeft

  • een kleine lokale syndicus zoekt een breder netwerk met gedeelde digitale tools, groepsaankopen, kennisdeling etc.

  • een jobzoeker wil overtuigd worden met carrièremogelijkheden

Empathy mapping is een methode waarbij we met de klant bij elk van de doelgroepen stilstaan wat die zegt, denkt, doet en voelt. Pas nadat we hun ‘pains & gains’ goed kennen zijn we in staat een content-architectuur uit te denken die kans maakt op slagen.

Wireframing met sneuvelcopy

Eenmaal de architectuur in grote lijnen uitgezet was, konden we echt een relevant verhaal gaan schrijven. Wireframes van de keypages met sneuvelcopy (tekst die mag sneuvelen maar wel al een poging doet om inhoud te matchen met de voorpgestelde tone-of-voice) moesten een discussie in gang kunnen trekken met de klant. Door middel van deskresearch konden we ook inspireren en peilen naar waar de klant een aha-moment ervaart.

High-fidelity design

De diagonale ‘hoek’ in het nieuwe logo gaf al meteen een voorzet voor een vormentaal die dankbaar kon worden ingezet voor een UI-design. Ik zocht met meester in frontend / cms-wizard Jens Gyselinck naar een manier om die diagonalen functioneel te vertalen naar animatie en html/css.

Parallel met inhoud ontstaat zo een designsysteem dat schaalbaar is en streeft naar structuur en consistentie. Dat gecombineerd met inhoud die onderbouwd en doeltreffend is maakte van dit project een succes.

De diagonale hoek uit het logo functioneel toegepast.

Neem contact op
Previous
Previous

Wondr

Next
Next

Car as a service (2017)