Compliancy software met een cool kantje.
‘Compliancy-software voor de HVAC-sector’ is niet meteen een elevatorpitch om de aandacht te trekken van een UX-designer. Maar totaal onterecht, zo bleek. De software is weliswaar ontstaan vanuit een Europese (geeuw) verordening; vandaag wordt deze tool gebruikt door meer dan 30% van de koeltechniekers om hun werkbonnen op te maken en zo - indirect - hun logboeken volledig en conform te houden volgens de complexe regelgeving. Bij Climapulse leer je hoe complex koeltechniek is en besef je dat je een vette kluif hebt aan het bedenken van een tool die hen kan begeleiden in die complexe processen.
Een handige timer helpt de installateur gepresteerde uren heel precies te registreren.
Service-app
De Climapulse Service-app is het digitale verlengstuk van de koel- of verwarmingstechnieker. Het dekt de de volledige gebruikersreis af, van opstart tot afgetekende werkbon.
De digitale werkbon vormt de rode draad doorheen het werkproces van een installateur. Schema’s als deze zijn essentieel om samen met het productteam strategische keuzes te maken.
Website voor installateurs
Hotjar leerde ons dat gebruikers geen duidelijk beeld kregen van wat de software precies voor hen kan oplossen. Toch bracht de site wekelijks meer dan 10 kwalitatieve leads. Een volledig nieuwe site was dus zeker geen optie. Deze strategische update met een nieuwe headervisual, scherpere copy en heel concrete animaties van herkenbare processen moet die kwalitatieve conversie nu echt een boost geven.
Polaris Design system
Dashboard-designs voor de twee core-producten van Climapulse: Service & Connect. Achter een schaalbaar saas-product hoort ook een robuust designsysteem. Het productteam krijgt zo een helder beeld over te ontwikkelen componenten en designtokens.